Meer info

Studeer je af als master Animatiefilm, dan ben je klaar om aan de slag te gaan in de audiovisuele wereld. Je hebt de nodige kennis en skills om mee te draaien in de verschillende stappen en fasen van het productieproces, van design en storyboards tot visual styling en montage. Je vindt onze alumni terug in diverse creatieve functies over heel de wereld. Ze werken bijvoorbeeld als freelance animator, regisseur, visual artist en illustrator. En dit voor eigen projecten, in animatiestudio’s, voor TV zenders, in de grafische of in de creatieve industriële sector.

De perfecte leerschool

Wouter Bongaerts studeerde af aan de MAD-faculty in 2010.

Tijdens zijn masteropleiding volgde hij extra stages en creëerde hij zijn eerste 3D- animatiekortfilm ‘Mouse for sale’. ‘Mouse for sale’ reisde naar de inter- nationale filmfestivals over de hele wereld: van New York over naar Seoul tot Sydney. In België kreeg Wouter de Canvasprijs voor animatiefilm en de eerste VAF Wildcard voor animatiefilm. Met het budget van deze Wildcard maakte Wouter een nieuwe kortfilm. Recent kreeg hij voor deze kortfilm ‘Mia’ o.a. de publieksprijs voor ‘Beste Korte Animatiefilm’ op het filmfestival van Austin Texas (USA) en won hij de Ensor voor korte animatiefilm.

“Mia is the result of a lot of hard work by Wouter Bongaerts and the team of Creative Conspiracy, but it also owes something to the Media, Arts & Design faculty in Genk, where Bongaerts studied. “The philosophy of the school was that, when you graduate, you will be useful in a studio from day one,” he says. But at the same time, the school encourages its students to find their inner au- teur. The faculty has a nice balance between the commercial and artistic. It teaches you the basics and how things work technically, but it also challenges you to find your own style. And that’s exactly what happened with Mia. So in that sense the fingerprint of the school is in the film as well.” Wouter Bongaerts in Flanders Image - Take (27 augustus 2013)

Persoonlijke blog: www.wallysketches.wordpress.com 

Jeroen Jaspaert studeerde af in 2000.

Na een extra specialisatiejaar (karakter animatie) in Londen, is hij in Engeland gebleven, werkend als ‘freelance’ animator voor verschillende studio’s zoals Tandem, Sherbet, Ice Picks, TalkinToonz en Stardust. Momenteel werkt Jeroen als regisseur voor Tandem, waar hij zich vooral met reclamewerk bezighoudt. Hij specialiseert zich in 2D-animatie gecombineerd met 3D-achtergronden.

“In de reclamesector is verscheidenheid heel belangrijk. Je moet er leren werken en creatief denken onder een stresserend en vaak te kort krap werkschema. Als freelance animator in het kleinere studiosysteem, wordt er van je verwacht dat je meehelpt in de verschillende stappen en fasen van het productieproces, variërend van design en storyboards tot montage. Mijn vier jaar in Genk hebben mij geholpen om die diversiteit te vinden en om me zelfzeker te voelen omtrent alles wat animatiefilm inhoudt. Een perfecte leerschool voor mijn huidige carrière.”

Studio Tandem: www.tandemfilms.com
Persoonlijke blog: www.ifeeltoooldforthis.blogspot.com

Joachim Vleminckx studeerde af in 2004.

Hierna ging hij aan de slag als 3D animator en 3D environmental artist bij Larian Studios, een Gamestudio in Gent. Hij werkte er aan projecten zoals ‘Divinity 2 - The Dragon Knight Saga’, ‘KetnetKick’ en ‘Monkey Tales Games’.

“Games zijn de laatste jaren sterk geëvolueerd, net als de software en tools waarmee ze worden gemaakt. Elk nieuw project vormt een nieuwe uitdaging, want de concurrentie is groot. Mensen maken geen verschil tussen een game die gemaakt wordt door een klein team in Vlaanderen of een blockbuster game uit Amerika, ze verwachten dezelfde kwaliteit. Je kan je dus maar beter omringen met mensen die dezelfde 3D interesses hebben als jezelf om vooruit te geraken, wat in Genk zeker het geval is.”

Gamestudio Larian: www.larian.com
Project Monkey Tales Games: www.monkeytalesgames.com
Project Divinity 2: www.divinity2-saga.com 

 

website by