Bijscholen en verder studeren
Maak kennis met Brand & Packaging, Traject3D en Design for Impact
Klaar met je opleiding maar nog interesse om verder te studeren? Aan het werk maar goesting om je bij te scholen? Wil je als professional en als mens bijblijven, specialiseren, groeien of omscholen?
In Sint-Lucas Gent bieden we drie trajecten aan: Brand & Packaging, Traject 3D en Design for Impact. Je kan de trajecten apart volgen of combineren. Geprikkeld? Kom naar de Blijf bij Gathering en ontmoet docenten, deelnemers en het werkveld. Gezellig informeel met koffie en koekjes. Of Gezellig en nuttig, want per traject zal een inspirerende spreker een talk van een kwartier geven. Zo wordt het een inspirerende en informatieve voormiddag. Na de sessie kan je de eindwerken bezoeken en kan je terecht bij de docenten en deelnemers van deze editie.
Wees van harte welkom !
Je kan de 3 talks bijwonen of er eentje uitkiezen.
Design for Impact
Adriaan Debruyne, opgeleid als productontwikkelaar, wil met Material Mastery de algemene bewustwording rond de noodzaak om circulair te denken, leven en werken verbeteren en helpt bedrijven in de transitie naar de circulaire economie. Met hun spinoff Circômplex bieden ze onderdak aan circulaire pioniers en ondersteunen ze circulaire initiatieven in Gent. Adriaan draagt ‘design that matters’ hoog in het vaandel. Hoe hij tijdens zijn 30 jarige carrière als ontwerper is geëvolueerd en volledig ‘purpose driven’ is geworden, komt hij ons in een inspirerend kwartier uit de doeken doen.
samenwerking / interdisciplinair / design thinking / team dynamics / real world challenges / social & value based design / theory of change / SDG’s / project gebaseerd / personal development / people-planet-prosperity-peace-partnership
Brand & Packaging
Bart Maesen is docent-ontwerper binnen studio Brand & Packaging en de opleiding Productdesign van LUCA School of Arts. Hij is een intuïtieve ontwerper met een lichte verslaving voor nieuwe projecten. Of zoals Astrid Lindgren het ooit verwoordde bij monde van haar wereldberoemde roodharige personage 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan'. Vanuit zijn sterke passie voor en kennis over verpakkingsmaterialen en productietechnieken komt hij uitleggen waarom niet elke verpakking zomaar een doosje is.
merkidentiteit / moodboard / prototype / branding / storytelling / shelfimpact / storecheck / doelgroep / duurzaamheid
Traject 3D
Thomas ‘Waterzooi’ Meynen maakte met ‘Please, Touch the Artwork’ een ontspannende puzzelgame die handelt rond de vraag "Wat gebeurt er als je de kunst WEL aanraakt?". In Touch the Artwork exploreer je de geheime wereld die verborgen zit achter enkele iconische schilderijen van Piet Mondriaan. Een boeiende revelatie !
‘BabelAR’, een game die Thomas in samenwerking met LUCA ontwierp, is een multilinguïstisch puzzelavontuur in Augmented Reality (AR) dat kinderen tussen 7 en 12 jaar bewustmaakt van de waarde van de talen die ze spreken (of niet spreken) en op die manier hun taal- en cultuurbewustzijn versterkt. In deze inspirerende talk legt Thomas zijn visie uit op interactief- en game-design.
virtual reality / augmented reality / interactive experiences / 3D animaties / visual effects / motion graphics / prototyping / 3D-print
Campus Sint-Lucas Gent
Alexianenplein 1
9000 Gent
Lokaal 309