Online
9.15u: Verwelkoming – Inge De Mecheleer
9.30u- 10u15: Circular Denim - How HNST doesn't make compromises between quality, style and sustainability HNST – Lander Desmedt CEO & CoFounder & oud-student Luca
Lander Desmedt is alumni of Luca – studio advertising. His company HNST, pronounce as ‘honest’, is an innovative Belgian apparel label that launched its denim collection made out of 56% recycled denim fibers, 21% Tencel® and 23% Greek cotton. The recycled denim fibers are sourced from HNST’s ‘time to harvest’ collecting campaign, where several tons of old denims were collected in Flanders. The collection is designed according to circular economy principles and the entire production process from fiber to jeans takes place in the EU in a transparent way. The fabric used for this first collection is also made available via collabs for other brands.
• 10.15-11u: HAVEN, veilig opstarten als creatieve ondernemer – Karolien, Aäron & Ruben
Haven is een veilige proeftuin waarin je als jonge ondernemer experimenteert met jouw idee. Ondernemerscoach Ruben Benoit en jonge ondernemer Aäron Leman getuigen over hun onderlinge samenwerking en op welke manier HAVEN daar een cruciale rol in speelt. Meer info over HAVEN vind je op www.havenvoorjongeondernemers.be.
• 10.15-11u: Creatieve businessmodellen - Flanders DC – Tom Suykerbuyck
https://www.flandersdc.be/nl
• 11u30-12u15: Creatives en intellectuele eigendom. Een noodzakelijke win-win. DEJURISTEN – Kris Seyen
Creatieve geesten : bij deJuristen sluiten we jullie in ons hart. Al gaat het bij het literaire en artistieke meestal om de kunst, je moet er tot slot ook van kunnen leven…
Iedereen heeft immers wel een idee over eigendom, zeker wanneer het over materiële goederen gaat. Maar er wordt echter ook veel waarde gecreëerd door zaken die niet meteen tastbaar zijn! De artistieke expressie brengt immers creaties voort die economisch belangrijk zijn, en dus ook door het recht beschermd worden: voor deze “creaties van de geest” bestaat er een hele set van regels binnen het recht van de intellectuele eigendom. Deze regels geven jou als creative tijdelijk en voor een bepaald territorium een exclusief exploitatierecht. Dit laat jou toe om je passie op een veilige manier ten gelde te maken, en zo een stevige basis te leggen voor jouw verdere ontplooiing!
• 11u30-12u15: Wil je ‘loontrekkend ondernemer’ worden? Smart - Carine De Wilde
Je bent afgestudeerd en wil je eigen talent in de markt zetten, autonoom werken en zelf je klanten of opdrachtgevers uitkiezen? Dan ben je bij de coöperatie Smart aan het juiste adres om je eigen projecten op te starten als ‘loontrekkend ondernemer’. Kom luisteren naar het vernieuwend model van gedeeld ondernemerschap en de praktische tools om te factureren en prestatiedagen aan te geven in een veilig wettelijk kader.
12u15-13u: Van idee naar duurzaam ondernemen in 15 landen in 5 jaar - Too Good To Go – Kenny Delfrijn - Head of Marketing & oud-student Luca
Too Good To Go ging in razendsnel tempo van idee naar start-up en is momenteel een scale-up actief in 15 landen (Europa en Noord-Amerika). Die snelle groei brengt grote verandering met zich mee in zowel organisatie als branding. Kenny Defrijn (Head of Marketing) bij Too Good To Go België neemt jullie in 45 minuten mee in een verhaal dat slechts 5 jaar oud is.
13u: Closing word + verwijzing Reach - Inge De Mecheleer
MIDDAGPAUZE
14u – 16u REACH Creative Festival @Verbeke Foundation (live stream – zie link))
16u – 18u: REACH netwerkruimte - via Toucan (zie link)